Lite om livet på landet hos oss

söndag 22 januari 2012

Sköna Söndag

En skön "hemmadag". Sovmorgon tog vi och sedan lite plock och fix, grabbarna gick till pulkabacken efter frukost. Trevligt fikafolk kom till (ett lite senare än vanligt) 11-kaffe och det blev riktigt trevliga timmar. Jag bakade semlor igårkväll coh hann nästan på med floursockret innan de kom ( men då såg de att de var hemmagjorda)
I fredags var jag uppe i stockholm, dags för Formex 2012, denna fantastiska plats full av vackra ting och miljöer, en riktigt guldgruva av inspiration! Det finns ju många gobitar som jag har som favoriter men en av de montrar jag kommer ihår mest var på Nyblom o Kollen,, väldigt mysigt gjord.
De är otroliga på att hitta på och få till det med sina tyger och produkter med väldigt enkla medel. Dessa små barkbåtar kommer flyta i min zinkbalja till sommaren.. (inte just dessa men riktiga kopior)
Något annat mysigt de gjort var drakar, av tyg, pinnar, lite grovt snöre och stuvbitar.. medans minnet är skarpt så kommer jag försöka plita ihop en sådan till Prinsens rum.
En bonus på mässa är "goddiebags" man kan ha tur att få med sig hem från vissa leverantörer. En bag i tvättat linne i ljus ljus blå från Himla hänger nu i sovrummet och en blomvariant från somriga Green gate.. tänk vad glad man kan bli av så små ting.
Igår var det "ledig lörda" jag gjorde en variant som "alla andra" annars gör, en runda på stan, en timm på fik och lite mathandling på det. Fick sällskap av lilla mamma och Malin, turen för oss att även lillprinsen var med.. annars hade det tagit lite längre tid och säkert blivit mer kostsamt i vissa butiker. Under tiden var det tapetsering hemma, M och far hjälptes åt och det blir kanon! Rullarna räcker tyvärr inte så projektet är int klart men det närmar sig. Knappt hade de lämnat tvättstugan och fällt ihop stegen igår så var jag där med ett litet tygprov som ska bli tvättpåsar.. jaja jag har redan fått "suck-pust-stön-du är inte klok" av M.
Kvällen igår blev lite hemmapyssel.. vi fick kökssoffan klar och omklädd.. Så den har vi använt idag. Det blev bra med "madrasstyget".
Tyvärr blir det inte massa bilder idag, skulle fotat när dagsljuset var framme men flera timmar fika och sedan var det lek o bus i snön. Så när kommit in och blivit varma och torra var det inte något direkt dagsljus kvar så foton på resultat kommer senare.

1 kommentar:

  1. Dina semlor är bäst!! Måste HA snart!! ;-)
    Kram o godnatt.

    SvaraRadera