Lite om livet på landet hos oss

fredag 6 januari 2012

LillPrinsen blir lite större..

Första dagen utan fulldos alvedon, men konstigt nog värker halsen mer på kvällen o natten än resten av dagen så just nu är det filt och soffläge som gäller. Ska jobba imorgon så nu har jag varit sjuk "färdigt" för en lång tid (är vad jag hoppas på iallafall). Dags att komma tillbaka och även så på bloggen då.. Bloggvärlden är full av årskrönikor i dessa dagar men hos "Bakom Gärdsgårn" får ni bläddra själva i arkivet, åtminstonde nu.
I mellandagarna tog vi oss en sväng till storstaden och handlade lite till vår lillprins. Mysigt med små barnfötter i sängen men nu vill jag ha min säng ifred och dags för honom att få en lite större egen säng. "Växasängen" må vara supersöt men visst liten är den ju.. Vi tänkte köpt en ny säng till 4årsdagen men tur hade vi som tog det nu, den var med på rea. Hade sängen i tanken när vi "byggde" rummet och visst gick den in. (Nu tar vi min enkla version ,inte Ms när han fick plocka bort lite list, pärlspont och två eluttag för att få in den).
Funkar det då?? Jodå ett par timmar, sen får jag sällskap av små kalla fötter, fast visst är det mysigt!

Bonus att den svalde massor med leksaker i lådorna.

Mamma jag vill ha en raket, så då sydde mamma en raket en förmiddag när det var rymdlek på schemat.
Ursäkta kråkstygnen i nerkant, men blev lite påstressad..
- är den klar? kan den flyga nu?

1 kommentar:

  1. Alice är oxå väldigt inne på raketer just nu, helst vill hon flyga i en själv! Men vi vill ha kvar henne på jorden så vi får be om receptet på din. Ha en skön lördag. Kram

    SvaraRadera