Lite om livet på landet hos oss

tisdag 2 augusti 2011

Trädgårdsskörd

Såhär års är det fullt i trädgårdens skafferi i berghem, bär i många varianter. Krusbär, vinbär (i rött, svart o vitt), vårkärstebär, hallon och smultronen hänger fortfarande med. Jordgubbar blev inga mängder i år, de gillade nog inte att stå i 50cm vatten en längre period i början av sommaren. Till hösten nu ska jag flytta min lilla köksträdgård, till ett mer "vattenfritt" område av trädgården. Jag är ingen sylt och saft fantast men gjorde ett par liter saft på morgonen.. riktigt fruktig och somrig i smaken av lite blandade bär. Hoppas de är lika fulla av vitaminer som man kan tro.. jag har åkt på den värsta förskylningen (vet inte att det varit såhär innan) så med bären kanske det går lite snabbare.
Snickarna ( som ska göra fönster, dörrar och köket) var här i förmiddags och nu blir det snabba tag.. alla mått (de sista på lördag) sen startar de på en gång och om 3-4 veckor är det dags att montera, vi blev så glada.
Bäst att krypa ner i sängen igen, jag skickade grabbarna till sjön efter maten. Jag gillar verkligen inte att bli så trött och medtagen att jag måste vila.. tankarna far ju runt och man ser allt man borde och kunde göra istället. Men jag blir nog frisk tills imon (helt realistiskt så kanske lördag)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar