Lite om livet på landet hos oss

måndag 8 augusti 2011

Dockskåp

Nu visar jag lite bilder på mitt kvällspyssel...



Pappa byggde ett nästan likadant till mig (först var tanken bara provisoriskt men det hänger med än idag) när jag var liten. Förra året letade vi fram det från vinden och jag målade om det och gav det nya tapeter så Lillprinsen kan använda det. Tyckte det var en toppenide till lilla skruttan Matilda närhon fyllde 2år nu. Så pappa snickrade ihop ett och sen fick jag måla, tapetsera och fixa på kvällarna.
Dockskåpsmöbler är väldigt dyrt så vi tänkte att vi skulle köpa en serie (till köket eller en säng tex) så hon hade något att börja med. Tidigare i somras var jag med min mor på loppisrunda och en dam sålde alla sina dockskåpstillbehör till betydligt bättre peng i butik.. så vi slog till. De var dock omålade så det blev än mer pyssel att göra, (fick lite hjälp av lillasyster en dag med) så tösabiten fick en hel hoper möbler. Piano, cykel, spis, sängar, stolar, pall, koppargrytor, flaskor, hyllor ja det mesta tror jag var med. Det blev nog lite mycket och så med alla kalasgäster så M valde att helst leka med kartongen som dockskåpet låg i tillattbörjamed, men en annan dag kommer hon nog gilla det:)

Hon fick lite hjälp av kompis Emil att öppna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar