Lite om livet på landet hos oss

fredag 19 augusti 2011

10år med min kärlek


Tiden går så fort, förra veckan var det 10 år sedan jag o M träffades. Ett helt decenium! 10 händelserika år kan man minst sagt säga, tror inte att vi kommer uppleva det samma någon mer gång.. Något romantisk med tända ljus o middag blev det tyvärr inte, vem hinner det mitt i ett bygge? Vi var på shoppingtur och beställde vitvaror och lite annat fix till köket och det blev en hamburgare på hemvägen.. Fast blommor hanns med, fick en underbar bukett av M när han kom hem från jobbet och han fick en blandning av vita o ljusrosa, de lyste upp mitt i byggdammet.
Det blir tyvärr inte mycket skrivande just nu, hoppas ni har överseende med detta, hela veckan har jag ägnat mig åt att måla fönster på kvällstid. Det är ett lite pusslande med jobb, mat, Emil, byggande och målande, känns som man skiftjobbar dygnet runt. Så efter läggning har jag börjat med penslar och färg och trixat med edt in på nattimmen.. ikväll blev det ett blixtbesök i jkp så målandet får vänta tills imorgon. M och storebror snickrar för fullt.. det är värdefullt med en hjälpande hand ibland.
De stunder det behagat vara uppehåll i veckan har E och jag påbörjat trädgårdsprojektet för hösten.. nya rosor på ingång och 8 andra rosor ska flyttas, ett land har jag grävt ur helt (så mycket skräpväxter rent ut sagt) fyllt på med ny jord och börjat flytta dit rosor o lavendel. Hoppas på att hinna lite med det i helgen. Vet dock inte platsen för de nya buskarna men kanske får man en uppenbarelse om det när man är ute i trädgården..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar