Lite om livet på landet hos oss

söndag 1 juli 2012

Workspace

Hela rummet blev ett annat, av att bordet nu istället står vid fönstret. Känns ljust och härligt och energin flödar på ett helt annat sätt, nu när jag ser ut. Projektet som " står på tur" är klädnypepåsar i vaxduk.. finns att köpa färdiga men åter igen - det kan ju inte va så svårt att sy själv- Lyckas jag blir det en till mitt streck och en till vännen som kom på flytt-iden:)

Helgen har svischat förbi, alldelles för fort som vanligt. Vi hade en trevlig kväll igår, jag och ett par vänner med god mat, vin i kvällssolen och sedan fortsatte det med en visit i stora staden frampå natten. " Good Feeling-kväll" med mycket prat och skratt, sånt behöver man för att ladda om ibland.
Idag har vi skrotat runt hemma mest, M har grävt i uthuset, sista delen av längan kvar nu, attans vad mycket det ligger i marken (och då bara inte stenar), Prinsen och jag tog eldvakten, passade på när det är blött i marken att bli av med allt brännbart.
Allt regnande är vi nu trötta på, vi med flera tror jag så nu är det faktikst solens tur att komma fram. Bara den värme som kom idag ger trädgården en riktigt knuff. Pionerna står nu i full blomm (knopparna har slagit ut bara över en natt) och de doftar ljuvligt.




2 kommentarer:

  1. Härligt med en utekväll, det behöver man ibland!
    Åh kan man inte få beställa en sådan påse;)
    Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Det blev såå feng shui! ;-)

    SvaraRadera