Lite om livet på landet hos oss

onsdag 4 juli 2012

Sommar på Riktigt..

Så säger käre Ernst, i trailen för hans program. Det uttrycket vill jag låna idag! Jobbade ett par timmar men hemma tidigt, så ett par soltimmar fick jag med.
 Lillprinsen har varit hos kusinerna i målen hela dagen och lekt, ville ha dagisledigt och var så välkommen upp till flickorna. Där har det badats, plaskats, fikats och mysts (konstigt att skriva ordet så), inte annat än att man hade velat vara med:)
Sedan tog vi middag på altanen under parasollet och bara njöt! En kvällstripp ut till sjön blev det, kollade att morfar och morbror fixat bryggan ordentligt, vilket de fick klart godkänt för! Det var inte en människa och sjön var helt stilla, två små fiskebåtar såg vi på håll och solen värmde..
Sommar på Riktigt!
( Här kommer fler bilder på mina älskade pioner.. de vita kommer från "storasyster", jag plockar så mycket jag kan och sätter in nu.. har lyckan att ha 3 olika rosa i trädgården, härligt att blanda)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar