Lite om livet på landet hos oss

söndag 6 maj 2012

Tripp Trapp..

Trappan på plats, Äntligen! Det tog sin lilla tid men nu har vi trappsteg ut i tillbygget. (det har sedan hösten varit ett jättekliv på 50cm) Farmor var här på kalas igår och tyckte det var bättre med trappsteg men nu saknar hon ett räcka att hålla i istället.. annars hoppade hon gärna på det höga istället. ( som emmasäger, jag vill oxå vara så pigg när jag närmar mig 80)
Kalasdag igen och det blev full fart. Lasagne, marängswiss och lek i 200! Uppskattade presenter, nu leker vi kapten krok, pirat, bamse och många fler sagofigurer. (helst i samma lek så det blir lite svårt för mamma o pappa att hänga med i svängarna)
Idag placeras utemöbler på sina platser, behöver verkligen nya dynor, kuddar till dem men det blir ett senare projekt. Svårt att bestämma mig om jag vill ha blå-vitt, gått-vitt-rosa eller mest rosa-rött.. har köpt en ny duk i grått o vitt så det blir nog basen med rosa till tror jag, men vi är inte där än. Svårt att hitta dynor jag gillar.. Verkar som om vårvärmen stannar lite till, tyvärr blåser det för mycket men solen gör ju sitt och det knoppas på många håll i trädgården. Klippte rosorna häromdagen och de verkar ha klarat den behandlingen, små blad kommer överallt.. ska bli fanatastiskt när de blommar. Köpte en hel del nya i höstas så de har vi inte sett i full blom än..

Trappen är ingen spännande bild så bjuder på en från tv-rummet efter möbleringen..

1 kommentar:

  1. Ja trappsteget var efterlängat när lilla A låg i magen.... -Miss u already!-

    SvaraRadera