Lite om livet på landet hos oss

onsdag 29 juni 2011

Tapetsera mera..

Vilka fantastiska tapeter det finns, hur ska man välja?
Var en sväng idag (tack för sällskapet och hjälpen M) det finns ju hur mycket som helst. Jag drar åt blå-vitt när jag tänker kök, samtidigt är jag väldigt blommig och färgglad av mig och någonstans då landar jag på en ruta i beige, vitt.. hmm
Kollad till massor av olika tyger (eftersom jag syr kuddar, dukar och annat när som jag är inspirerad) och passar både till mitt rosa, blåa och det röda till jul, så jag tror vi har en vinnare.
Fick med mig färg hem med, 20l till all ytterpanel, som ska målas ett par strykningar innan den spikas upp. Vi målade huset för ett par år sedan (tankn var då grått och vitt, men det ser ut som lila mer) så den färgen ärinte aktuell. Att ta en anna grå är inget alternativ så vi kör ett säkert kort och det blir ljust och vackert.



Har svårt att släppa alla de härliga rullarna i blommor, prickar och fina färger men jag har inte gett upp. Det ska vara lite tapet i tvättstugan med, fast ska M gå med på rosaprickigt så krävs det lite mer förhandling eller övertalning. Tänkte jag skulle skojja med snickaren imorgon bitti, när de börjar med sitt byggande och krypa in bland bräder och byggställning med mina tapetprover. Hålla upp dem och fråga dem..de tror väl jag har riktigt "lost it" men de får sig ett skratt kan jag tänka mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar