Lite om livet på landet hos oss

tisdag 28 juni 2011

Halleluja, ljudet av hammare och sågklinga!

Äntligen!! Idag när vi tog en (mycket sen) frukost kom de, de efterlängtade snickarkillarna. Full fart, byggställning, sågar, skruvar,spikar och tumstock ja och allt annat som kan behövas. Jag kände ett lyckorus och ett stort lugn genom kroppen, nu är det på gång på riktigt. Riktigt roligt att åka till jobbet, för att sedan se resultatet när jag kom hem till kvällen.



Uppe på detta var det ju också dags för premiär av allsången, det är sommar när det är som bäst. Lite trevligt sällskap fick vi med av mor och målenflickorna. Är det premiär så är det, vi delade en flaska sparklingwine, köpte med mig färskt bröd från bageriet och så lite rabarberpaj till det, vilken helkväll.
Imorgon bär det av till tapetbutiken.. får med mig lite sällskap (som tur är) . Vet ju ungefär vad jag vill ha men det är en djungel, lättare om jag velat ha en tapet med rosa lijor eller gula tulpaner för då hade urvalet inte varit så enormt, men hoppas hitta "det rätta" snart.
Annars känns det som veckan går fort, 4arbetsdagar kvar sen tar jag semester, nu då "riktigt" semester. Göteborg med mina fina pojkar, halmstad och sen uppåt vättern till.  Vadstena camping närmare bestämt. Det är ett riktigt litet smultronställe, gott om härliga loppisar, mysig stad och så i "grannbyn" ligger ju en riktigt goding till butik, (ni känner säkert igen den från webbutiken elsas hem.) Butiken ligger vid deras fantastiska villa, på höjden vid vattnet. Campar gör jag och prinsen ihop med kära mor, det blir en härlig vecka. Däremellan "petas" det in lite andra små trevliga saker, 30årsfest, danskväll med flickorna och andra små roligheter, så det blir en härlig semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar