Lite om livet på landet hos oss

tisdag 5 april 2011

Höstrusk/vårregn

Är kvar, har lite internetfattigt på hemmaplan just nu bara. Väntar nytt paket från telia osv (resten förstår ni).
Hemma igen efter en härlig helg hos lillasyster och Sebbe i göteborg. Fredagsmys, zumbapass på lördagsmorgonen, shopping på det sedan var det "girls night out", så roligt! Tror ju (lite optimistisk som man är) att det sedan skulle följa en härlig sovmorgon men icke, finns liksom en inbyggd väckarklocka i småbarnsföräldrar tror jag. Upp och hoppa halv nio på söndagen, så fick man ju njuta av en hel dag till.
Mysigt att komma hem igen, många timmar utan lille prinsen.
Idag var det ju ledig förmiddag, som vanligt tisdagar, har med gott samvete bara lekt. Ingen tvätt, städ eller fix. Kunde tänkt mig trädgården men tänkte om eftersom det blåste och småregnade. Vet om ramsan med dåligt väder dåliga kläder bla bla men ibland får man strunta i den med.
Fixar med lite omskyltning på jobbet i dagarna och har i eftermiddag befunnit mig i ett fönster i vitt och rosa. Regna hur mycket det vill för i fönstret är det ljumma vindar, kantat med pelargoner.
Ikväll har vi varit på lite "pannkakskalas" hos Storasyster och nu blir det lite lugnt och stilla. Hockey på tvn (absolut inte mitt intresse, dock mannens stora) så det blir nog många kapitel i boken ikväll. Lite lyx med sen arbetsdag imorgon med, kommer solen så kanske jag anammar talesättet imorgon.
(jaha.. inte nog med internetstrul hemma, det blev det på denna dator med, jag ska helt enkelt inte använda det just nu, bli då ingen bild idag)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar