Lite om livet på landet hos oss

onsdag 27 mars 2013

Framsteg i hallen

Nu börjar vi se en ände på renoveringen av år hall/entre. Det har tagit sin tid men mycket oflyt och annat i vår vardag har gjort att det var så tvunget. M har idag gipsat färdigt väggarna och sista golvvärmeslangen läggs på plats. VI hoppas på att kunna flytspackla golvet näst vecka, med hjälp av en vän som skolar om sig just nu:)







Sedan är det ju nästan dags för klinkers och tapeter!
Här kommer jag in i bilden ( i väljandet men det förstår ni ju ändå) och det ska bli så roligt. Har som vanligt en ganska klar bild av vad jag tänkt mig så det tar inga vecko att välja. Var med en kompis (som nys blivit husägare) i tapetaffären igår och då fick jag ju lite inspiration hem med:)
Har vid flera tillfällen med vårt hus tagit hem en tapet från Duro på prov som går i blått och vitt, gillar den skarpt men tyvärr har den aldrig fått någon väggyta här hemma.
Igår såg jag den nu i andra färgställningar... och då kommer den att passa hur fint som helst!
Jag är svag för blått, men tankarna till hallen har varit åt att ha rutigt golv i vitt och grått (ev svart),







 sedan låta pärlsponten komma upp igen som tidigare. Den sitter en bit upp på väggen, måld i vitt och sedan tapet resten, tror då att det blå blir för mycket.. men nu fanns tapeten i grått och vitt..
Tror detta kan bli riktigt fint..
Sedan är det lite pussel och pyssel med vilka möler som ska få följa med tillbaka till hallen, smart förvaring eller snyggt eller lite av varje???
Hallen är ju inte jättestor så det gäller att tänka till.


Annars går dagarna med en väldans fart här tycker jag, orkar inte jättemycket i taget så det blir en hel del "göra ingenting" med, detta är så långt iffrån mig man kan komma så det kryper i benen lite men magen är stor och växer sig störe med en rasnade fart så hela jag känner ju av det:)
Gick med Lillprinsen till dagis idag på morgonen och det dagens projekt kändes det som, tog en lång stund ute i solen mot husväggen på förmiddagen, behövdes lite vila efter 1km promenad (jo det är sant) men inte långt kvar, bara drygt 80 dagar-haha  hoppas och tror de komer lite tidigare iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar