Lite om livet på landet hos oss

tisdag 13 december 2011

Knäck- check!

Tänk, det trodde jag verkligen inte att jag så här tidigt skulle kunna bocka av. Lillprinsen var febrig igårkväll och mannen riktigt fullt på jobbet så jag o E tillbringade dagen hemma i pyjamas. Något kan man ju hitta på... så vi har gjort knäck. Hans uppgift blev att sätta ut små formar och ja, det kan ge sysselsättning LÄNGE.. Vi fick lite experthjälp (hjälp att kladda) av lillasyster med.
Ingen feber på hela dagen idag, en riktigt förskylning som kommit bara så framåt kvällen gav vi oss iväg på lucia.. det är ju det sötaste som finns. 28barn i små vita linnen och glitter som sitter överallt (och kanske i håret med, där mamma satte det) tomtenissar och bruna små pepparkakor. Endel barn står still och sjunger (somliga på samma sånger andra inte), andra tysta, endel tar ett varv på scenen och spexar lite xtra.. söta är de iallafall och i år behövde jag inte sitta med på scenen utan lillprinsen klarade sig alldeles själv.
Nu är det snart jul, ja bara 9 arbetsdagar bort (plus en söndag som kommer ägnas åt städ antar jag) sedan ska det innfinna sig julfrid. Känns alltid lite som ett maratonlopp dehär sista dagarna men på nått sätt lyckas man ju alltid.
Nu är iallafall knäcken klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar