Lite om livet på landet hos oss

fredag 16 december 2011

julens vita skönheter


Nu slår den ut, i sin fulla prakt. Fick en fin snitt-amaryllis när jag fyllde och nu står den i full blom. Tillsammans med två sockersöta julroser i matrumet. Har aldrig riktigt lyckats med julroser men gör ett försök i år med, peppar peppar än blommar de. Här har vi stilla fredagsmys, M kollar över tippet till imorgon ( han o storebror har det som "sin grej) och jag sitter i andra soffan med datorn i knät. Båda jobbar sent på fredagar så vi är ganska slöa. Vi hoppas på mer fart imorgon. Meddans jag jobbar ska de båda grabbarna ut i skogen och skaffa en liten gran till Prinsen, granris till min kälke och (hoppas jag) påbörja listorna med städ. Har det i arv efter mamma ( skyller på det) listor, precis som om "att göra sakerna" blir fääre eller på nått sätt går fortare bara de står på papper och sedan strykts.. men det funkar. Detta ägnar vi helgen åt, mannen och jag pausar ett par timmar på söndag och tar en tur för julklappsletande, det är säkert ingen mer än vi... men vi ska.
Hoppas ni får en trevlig helg!






3 kommentarer:

  1. Hej på dej! Här hittar jag en mysig blogg,det spritter i benen på dej som mej,sällan sitter still...Va mysigt ni verkar ha det.Tittar gärna in igen/ Gunilla

    SvaraRadera
  2. Tjusigt!! Julrosorna skall stå svalt...hmmm...mkt lätt i dessa tider med alla ljus & brasor!! Hörs vidare.. Kramkram

    SvaraRadera
  3. kul med nya läsare, välkommen!

    SvaraRadera