Lite om livet på landet hos oss

måndag 12 september 2011

Smygtitt på köket!

Kan man tänka sig, nu är det inne! Inte precis allt men alla skåp och det känns overkligt på nått vis. Det blev ett par dagar senare men i morse vaknade vi av bankande när de lyfte bort den gamla dörren för att komma in med allt inrede, härligt att vakna till.
Vilken skillnad att komma hem nu ikväll och där står det!
Det är fortfarande mycket kvar så jag ger bara ett litet smakprov på hur det ser ut..

Ena hörnet på köksön. jag valde bort lådorna på "framsidan" och ville iställt ha öppna hyllor.

Köket blev så otroligt mycket större än innan, tyckte mina föräldrar också när de var förbi en kort sväng och tog en kik. Får se när väggar och tak är på plats med.


Med sig hade grabbarna också våra fina nya dörrar till matrummet, två glasdörrar som liknar (på pricken) de vi har uppe vid balkongen. Båda ses framifrån på huset så estetiskt blir det kanon. Allt mitt kvällsmålande har varit väl värt, så fint. Kan nästan längta efter att få putsa (just det nästan).
Snart är väl raden av alla miljoner val slut, hoppas jag. Kör runt med kakelproevr i bilen.. bara att lämna in eftr helgen när ni bestämt er.. just det.. bestämt er! Hur ska man välja. Som jag nämt innan är jag lite blå av mig när det kommer till lantkök och hittade ju ett kakel med ett litet blått inslag, jag blev helt kär i det, sen finns ju även alternativet med den klassiska vita långsmala (som de flesta väljer och den är ju snygg men vet inte) får suga en dag till på detta..


Skickade igår iväg vårt klaffbord för lackning, insåg att det målarjobber bemästrar jag inte.. Snälla far hjälpte mig att få isär det först o främst för att kunna frakta det, fick slå i skruvmejseln (de skruven hade nog suttit ett tag). Fyndade det på en loppis för några år sedan och har haft det helt ihopfällt i tvrummet och nu kommer det till användning. Dukat på det när vi haft kalas och vi har fått plats 14 personer runt det så det blir bra i nya matrummet. Ligger i "förhandling" med mor o far om kökssoffan som de har på altanen (funnits med sedan vi var små) för den skulle bli super till.. tror att jag ror hem det:)




1 kommentar:

  1. Det kommer att bli ett helt underbart kök!! Jag ser fram emot att få sitta här med lillprinsen o er. Prata, fika o bara mysa. Kram!

    SvaraRadera