Lite om livet på landet hos oss

torsdag 18 april 2013

Bäddat och klart!

Tiden springer iväg, trots att jag har väldigt gott om den just nu. Men för varje projekt eller "punkt på listan" jag får färdigt känner jag mig lite närmare målet och samtidigt lite lugnare inombords. Jag vet att allt inte måste stå klart samma dag som de små kommer till oss men vissa saker vill jag ju göra själv, lite på mitt sätt.
I samma tider som våra små beräknas har vi ju ett bröllop att styra med, Ms storebror och hans fina M, som när sommaren är som bäst skall stå brudpar i kyrkan. Vi fick frågan om att bli värdpar men pga omständigheterna har vi fått ett par som "stand in". M är bestman och det har vi absolut tänkt att det ska klaffa, sedan hur mycket jag är med får vi se den dagen. Men fram till den dagen är jag med 100%, i veckan har jag sytt och med bruden själv pysslat och knåpat till denna fest. Det kommer bli otroligt vackert!
Inget svårt att få inspiration och ideer till ett romantiskt vitt sommarbröllop, och bonus är ju att ha lite extra tid hemma till pyssel nu då:)
Jag kan inte virka men denna sötsak hade jag gärna gett mig på... tur vi har fler fina vänner som har den färdigheten:)

Sytt har jag gjort till de små med, äntligen är jag klar med spjälsängsskydden, kunde inte låta bli utan knöt i dem igår med.. sockersött!



Vi tror på en lillebror och en lillasyster.. men det finns dubbelt av lakanen ifall det blir två lika:) Det är lite extra mysigt när det blir både blått och rosa, så jag "frossar" i pyssel och mys.
Har så fina vänner som också tycker det är roligt att fixa till två små, men det kommer bilder på detta med (måste spara lite på gobitarna).
Hemmet är lite smått uppochner, vi gör om för att passa in två små barn här med. Har flyttat ner saker och gjort mitt pysselrum till lite lekrum, vi får dela lite på utrymmet. Farstun får så många timmar vi kommer åt, vi hoppas få den klar så vi kommer in från framsidan.

Annars väntar vi på riktig vår, precis som många andra, igår var härlig värme men i lilla byn här blåste det rejält. En vindstilla dag tar vi vattenslang och tändare och eldar i landen, så är min plan:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar