Lite om livet på landet hos oss

måndag 10 september 2012

Tema på blått

Det har börjat komma in lite i skåpet, har lite svårt att bestämma mig. Vissa saker har blivit både i och urplockade flera gånger, men kommer nog fram till en vinnande mix snart. Puttsade glasrutorna igår, knappt jag vågade (handblåsta gamla glas men ytterst lite kitt kvar) men efter ett par omgångar med tidningspapper skiner det så fint!
Solen strålade under eftermiddagen så jag putsade fler fönster, när jag ändå hade grejjerna framme. (nu ska det havas i åtanke att detta är bland det sista jag gör så det var riktigt bra igår)
Helegn avslutades med kusinkalas, det duggar tätt mellan kalasen nu i september, mycket ballonger, kex, saft och barnaskratt blir det.
Annars börjar jag trimma och fila på hemmet med en lite extra växel nu, nästa vecka väntar spännande händelser!

Visst är min nya skatt (pläden) fin! Passar så bra i kökssoffan..

1 kommentar: