Lite om livet på landet hos oss

söndag 30 september 2012

Mamma nu är du piratprinsessa..

Det har varit dagens tema.. pirater, prinsessor, kojjo i soffan, båtar i sängen och ja ni som har små barn med fantasi vet vad jag pratar om. Det tog en stund innan jag kom in i leken i morse ( var tvungen att ge min nya telefon lite tid, det är så otroligt kul) sedan var det först legobygge på prinsens schema. Ibland måste man släppa lite på allt man själv vill göra och bara leka.
Sedan pysslade vi lite klipp, klistra och rita, när limmet kladdat ner det mesta på bordet och saxarna skavde på fingrarna, där ungefär tog prinsens tålamod slut och som tur var ringde bästa kompisen och ville leka..
Sedan under eftermiddagen var kusinen här och det blev både piratskepp och läkarmottagning i pojkrummet..
När de tyckte att det var färdiglekt där tog de över tv-rummet och byggde ett hav därinne, de njuter när de får "bara vara" i kuddar och filtar.
Tacksamt var att de städade (det mesta) efter sig.. nu har jag bara vikt filtar en stund och hittat alla soffkuddar igen, så intar vi "söndagsläge" i soffan.

Ibland kan det vara riktig ordning även på Prinsens rum, men då är mest mamman glad:)

1 kommentar:

  1. Härligt rum han har din prins!
    Bra du fick in min blogg! jag var riktigt svett igår;)
    Kramar!

    SvaraRadera